Citations 0
January 19, 2011

Inaccurate Information in Capitol Health Call Article

JAMA. 2011;305(3):256-257. doi:10.1001/jama.2010.1992

To the Editor: We read with interest the Capitol Health Call article, “Ghost Busting,” by Mr Mitka.1 We would like to correct the record on this matter.

The article suggests that the manuscript “Modifying Cardiovascular Risk in the Type 2 Diabetes Patient” by Haffner and Cassells and the article “Effect of Rosiglitazone Treatment on Nontraditional Markers of Cardiovascular Disease in Patients With Type 2 Diabetes Mellitus” by Haffner et al,2 published in Circulation, were one and the same, and that the only difference between the 2 papers is the title. This is incorrect. The 2 manuscripts are completely different: the first was a review article, while the manuscript published in Circulation represented original research. The erroneous link between the 2 articles was made by Senator Grassley's staffers, as subtly acknowledged in his letter to Food and Drug Administration Commissioner Hamburg that was cited in the article.

First Page Preview View Large
First page PDF preview
First page PDF preview